Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kgrid
nowicjusz

Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:13, 02 Lis 2006 Temat postu: Mława Wąskotorowa - Zapraszamy! |
|
|
Mławska KD jest jedną z większych kolejek wąskotorowych w polsce. Obecnie operatorem kolejki jest SKPL. Na trasie Mława-Przasnysz prowadzone są przewozy towarowe. Jeśli chcecie sie dowiedzieć więcej o tej kolejce to zapraszam na stronę: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Kacper Pawelczyk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
MK
Moderator

Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Środa Wlkp
|
Wysłany: Czw 17:33, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informację. To dobrze, że wąskotorowy transport towarowy się rozwija. Szkoda tylko, że nie wszystkie kolejki w Polsce obsługują ruch towarowy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TKt48-143
nowicjusz

Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:54, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wszystkim kolejkom pozwalają na to przepisy (licencja ) i tabor (transportery, silna lokomotywa np. Lxd2), i odbiorca gotów wysyłać lub odbierać towar z kolejki wąskotorowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kgrid
nowicjusz

Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:35, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz, u nas (Mławska KD) jest mniej więcej 1 pociąg towarowy na miesiąc. W zimę będzie zastój, ale nawet jeden pociąg miesiecznie pozwala utrzymać torowisko w dobrym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TKt48-143
nowicjusz

Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:44, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No ale jest. Ważne że jeździ i odstrasza potencjalnych rabusiów mienia kolejkowego. Tabor jest używany, co wpływa na jego lepszą kondycję i możliwość dalszego użytkowania. Np. tabor z Pleszewa nie był używany 4 lata i teraz się psuje. A kto jest odbiorcą towarów nadanych na stacji Mława Wąsk??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kgrid
nowicjusz

Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:12, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | No ale jest. Ważne że jeździ i odstrasza potencjalnych rabusiów mienia kolejkowego. Tabor jest używany, co wpływa na jego lepszą kondycję i możliwość dalszego użytkowania. Np. tabor z Pleszewa nie był używany 4 lata i teraz się psuje. A kto jest odbiorcą towarów nadanych na stacji Mława Wąsk?? |
No tu się nie zgodze, lokomotywa Lxd2-323 się ciągle psuje a jest cały czas na chodzie. Odbiorcą towarów jest przeważnie staca Przasnysz. Tartak, Skład Budowlany itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
TKt48-143
nowicjusz

Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:30, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No ale czy kolejka Mławska była cały czas na chodzie?? Bo chyba był ten kilkuletni przestój, kiedy kolejką opiekowała się FKL i pociągi były nie uruchamiane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kgrid
nowicjusz

Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:52, 10 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
No nie była cały czas na chodzie, ale nie wolno obwiniać zastoju tym że teraz Lxd2-323 czeka na naprawę a w Mławie nie ma (w pełni sprawnego) pojazdu trakcyjnego (No chyba że towary bedziemy drezyną ręczną ciągnąć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OKo1
nowicjusz

Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:31, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Zima to na kolejach wąskotorowych czas wzmożonych kradzieży szyn, podkładek, śrub itd. Słyszałem, że takie kradieże uniemożliwiły kilka pociągów np na kolejce Gnieźnieńskiej i Średzkiej. Czy na MKD też zdarzyły sie takie sytuacje??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kgrid
nowicjusz

Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:09, 08 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za długi czas oczekiwania na odpowiedź ;D
O ile mi wiadomo nigdy takich kradzieży nie było, oraz mam nadzieje że nie będzie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łowca
nowicjusz

Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:53, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
W Grudusku jest w kiepskim stanie most i ograniczenie do 5km/h, a poza tym do Przasnysza z Mławy można jeździć, tylko jeden przejazd trzeba odkuć, bo ostro zalany asfaltem, że drogowcy muszą poprawić, sami nie damy rady, ale niestety wójtowi to zwisa, bo taki z niego gospodarz kolejki.
Kradzieże są, ale nie takie by całkowicie uniemożliwiły ruch. Gozej jest dalej za Przasnyszem na Krasne i Maków Mazowiecki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MBxd2-216
nowicjusz

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: jak to skąd sam się domyśl
|
Wysłany: Pią 19:42, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
TKt48-143 napisał: | No ale jest. Ważne że jeździ i odstrasza potencjalnych rabusiów mienia kolejkowego. Tabor jest używany, co wpływa na jego lepszą kondycję i możliwość dalszego użytkowania. Np. tabor z Pleszewa nie był używany 4 lata i teraz się psuje. A kto jest odbiorcą towarów nadanych na stacji Mława Wąsk?? |
z tym taborem z Pleszewa to dotyczy chyba tylko MBxd2 a lydki na dal sprawne i sie niepsuja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łowca
nowicjusz

Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 7:57, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba tylko jedna Lyd1 jest sprawna, druga jeszcze za PKP miała zajeżdżony silnik... więc jak to... cudowne ozdrowienie ?
Na Mławskiej był zapasowy silnik do Wls150 ( z dużym kołem zamachowym ), skpl-owcy wsadzili go w zeszłym roku, gdy kolejka jeszcze jeździła do SM03 - a druga SM03 razem z silnikiem ( nawet wał pocieli, nawet szyb nie zostawili ) poszła na złom - kasował to naczelny złomiarz skpl-u z Inowrocławia facet - totalny troglodyta, silnik z Wls150 na małe koło zamachowe łatwiej przerobić... na odwrót z SM03 do Wls150 - to już bardzo ciężko jest przerobić, a napewno nie taniej...
Gospodarność zajebista...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MBxd2-216
nowicjusz

Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: jak to skąd sam się domyśl
|
Wysłany: Pon 19:06, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Łowca napisał: | Chyba tylko jedna Lyd1 jest sprawna, druga jeszcze za PKP miała zajeżdżony silnik... więc jak to... cudowne ozdrowienie ? |
Co ty za głupoty pleciesz!! Sam ostatnio jeździłem w kabinie z maszynistą w lyd1-255 i lyd1-253
silnik od lyd1-253 był wymieniany rok przed zamknięciem kolejki za czasów pkp jednak w nim popękały szklani i został ponownie wymieniony 3 miesiące przed likwidacja. Teraz przed otwarciem skplu znaleźli stare książki z opisem awarii silnika z 2000 roku i w niej było opisane że są popękane szklanki jednak jakoś w miesiąc może dwa temu zrobili przegląd silnika nałożyli nowe uszczelki pod głowicę i lyd1-253 jest mocniejsza od lyd1-255
więc nie pleć bzdur że lidka nagle ozdrowiałą! ona była zdrowa cały czas tylko nasi z Pleszewa uważali że ma awarię a wcale tak nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łowca
nowicjusz

Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:23, 17 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
czyli jednak był wcześniej popsuty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|