Forum Kolejka Średzka i nie tylko Strona Główna

Mbxd2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kolejka Średzka i nie tylko Strona Główna -> Tabor wąskotorowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flugzeug30
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: Śro 13:22, 09 Sty 2008    Temat postu: Mbxd2

Ile jest w tej chwili sprawnych egzemplarzy Mbxd2 na tor 750 mm. ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tp4
Napisał setny post



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOKP Poznań

PostWysłany: Czw 21:12, 10 Sty 2008    Temat postu:

Ełk- MBxd2: 220, 225
Krośniewicka-MBxd2: 214, 215, 217, 219, 224
Pleszew-MBxd2: 216
Śmigiel- MBxd2: 213, 218, 222, 226, 229
Żuławy-MBxd2: 212, 304

czyli razem 15 jednostek

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łowca
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:15, 14 Sty 2008    Temat postu:

Bzdura...

Sprawne w tej chwili MBxd2 w Polsce to:

212 - Nowy Dwór Gdański Wąsk. ( a tego co wymieniłeś 304 - nie wolno go kolejce dotykać z powodu niewyjaśnionych jego kwestii własnościowych - trwają prawnicze boje z PTMKŻ-em - więc wagon stoi odstawiony i nie zanosi się na jego uruchomienie, bo to może trwać latami )

224 - Krośniewice jest sprawny ( a te 214, 215, 217 i 219 to są totalne dezele i dewasty, same puste skorupy - nawet nie są w dyspozycji samorządu i KrKD tylko dalej w ZGN-ie )

Śmigiel - sprawne są dwa z posiadanych 3 ( 218, 222, 226 ) - ale, które dwa są sprawne to nie powiem - trzeci jest w naprawie połączonej z modernizacją - wymiana siedzeń na miękkie i ogrzewania na olejowe ( natomiast 213 został już kilka lat temu wymieniony przez SKPL z czeską kolejką za podbijarkę do torów, a 229 to jest własnością starostwa gnieźnieńskiego i kolejki gnieźnieńskiej i jedynie stoi w Śmiglu - zresztą to totalny dezel i dewast )

220 i 225 Ełk Wąsk. - to się zgadza, są sprawne

Pleszewski 216 dalej jest zepsuty, nie wierz w to co podają na stronie SKPL - od 8 stycznia pociągi wcale nie ruszyły

Na dzień dzisiejszy w Polsce sprawnych jest 6 wagonów MBxd2 na tor 750mm. Do tego 2 są sprawne na tor 1000mm ( oba w Gryficach Wąsk. 301 i 310 ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flugzeug30
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: Pon 11:38, 14 Sty 2008    Temat postu:

istnieje szansa, żeby wreszcie powyższe dezele i dewasty Mbxd2- 214, - 215, - 217 i - 219 zniknęły z Krośniewic ?? Dałoby się je sprzedać np. do Niemiec [tam jest kasa na naprawę tych dewastów praktycznie od zera ] ??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez flugzeug30 dnia Pon 11:39, 14 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tp4
Napisał setny post



Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DOKP Poznań

PostWysłany: Pon 20:15, 14 Sty 2008    Temat postu:

Mam pytanko. To po co się pytałeś jak wiesz???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flugzeug30
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: Pon 22:33, 14 Sty 2008    Temat postu:

Tyle, że sam nie jestem dokładnie poinformowany. Są osoby, które wiedzą o tych Mbxd2 sporo więcej ode mnie. Ale dobrze. Koniec spamu.

One miały być w niebieskim malowaniu SKPL, ale pewnie zostaną w kremowo- czerwonym.
A silniki Raba- MAN do nich, są do kupienia np. w MZA w Warszawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łowca
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:12, 15 Sty 2008    Temat postu:

To nie są silniki raba-man tylko "Raba D2156" ( w specyfikacji HM6U - chyba ale głowy nie dam ) - taka jest ich nazwa.

Do Niemiec nie wyjadą tylko w inne miejsce nie mogę powiedzieć dokąd, bo być może to zastrzeżona informacja i nie wiem czy wolno mi mówić dokładnie - zresztą może z tego nic nie wyjść, bo obie strony mogą się rozmyślić. Poza tym sprzedaż taboru dawnych KD dalej jest do odwołania wstrzymana przez centralę PKP.

A wagony to szmelc - praktycznie goła skorupa - chyba tylko nadają się do dalszego demontażu na drobne części o ile jeszcze jakieś w nich zostały. Koszt remontu to tak jakby robiś wagon od podstaw. Dwa z nich ( a napewno jeden, choć słyszałem ostatnio, że już dwa ) nie posiadają już nawet wózków...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łowca
nowicjusz
nowicjusz



Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:12, 16 Sty 2008    Temat postu:

Jednak muszę zwrócić honor. Sprawdziłem - na pokrywie silnika pisze pod RABA mniejszymi literami - MAN lizenz.
A co do odmiany jest tak jak mówiłem - Raba D2156HM6U.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kolejka Średzka i nie tylko Strona Główna -> Tabor wąskotorowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, modified by MAR
Inheritance free theme by spleen & Programosy

Regulamin